9.2 / 10 | 67 waarderingen
020 609 7700

Overspannen IT-ers

22 September, 2006 11:14

Lees ik net het verhaal van Geerte, mijn collega, vind ik op managersonlineeen artikeltje over IT-ers die massaal overspannen raken. Maar liefst 97 procent van de IT-ers zou dagelijks werkstress ervaren.

Vier van de vijf helpdeskmedewerkers zijn al gestresst voor ze op kantoor aankomen. En waarom? Een IT-er legt het voor ons uit: “Ik ben de halve dag bezig met telefoontjes van mensen die letterlijk niks weten van computers en printers. Ongelooflijk hoeveel tijd ik kwijt ben met uitleggen waar de aan-knop zit.

Met andere woorden: iemand van de IT-helpdesk wordt overspannen, omdat hij zich doodergert aan mensen die hem om hulp vragen bij computerproblemen! Als internettherapie voor hen niet de ultieme oplossing is, dan weet ik het ook niet meer.Of misschien iets meer sturing uit het bedrijf: zo te lezen ontbreekt het aan plezier in het werk zelf. Is het een taak van het management om dit te veranderen? En hoe zou dit kunnen? Zijn er helpdeskmedewerkers die hun werk juist erg leuk vinden?

< De 50-plusser op de arbeidsmarkt. Hoe staat het er anno 2018 voor? Therapie met de computer >